Jak napsat newsletter
Chystáte se na pravidelné nebo občasné psaní newsletterů a potřebovali byste vzor? Shromáždila jsem pro vás nejdůležitější informace potřebné pro napsání newsletteru.
Možná byste měli vědět, že průměrný uživatel stráví čtením newsletteru 51 sekund. To není moc. Zajímavé také je, že newslettery obsahující videa mají o téměř 97 % větší míru prokliku. Pokud tedy chcete, aby lidé věnovali vašim newsletterům více času, umístěte do nich videa, fotky nebo infografiky pro snadné scanování textu.
Pro zautomatizování odesílání newsletterů můžete využít např. Smartemailing nebo Ecomail.
Jak napsat newsletter?
1. Než se pustíte do psaní newsletteru, položte si otázku, čeho chcete jeho napsáním dosáhnout (např. prodej produktu nebo služby, zvýšení provozu na sociálních sítích apod.).
2. Rozhodněte se, o čem budete psát:
- nový obsah, který jste vytvořili (např. magnet, případová studie ad.),
- propagace nového produktu nebo služby,
- informace o akcích, slevách a výprodejích,
- sdílení vašich úspěchů, ale i neúspěchů formou příběhu. Sdílením příběhů budete lidem bližší, více vás poznají a snadněji se s vámi ztotožní.
3. Vymyslete lákavý přemět e-mailu. Je to 90 % úspěchu. Pokud lidi nepřimějete otevřít newsletter, psali jste ho zbytečně. Předmět nesmí být nudný, můžete v něm pracovat se zvědavostí, šokovat, používat čísla, otázky nebo speciální znaky (např. srdíčka, hvězdičky). Také funguje použití jména příjemce nebo časově omezená nabídka.
4. Předměty newsletteru můžete testovat - např. půlce databáze zašlete e-mail s jiným předmětem a pak vyhodnoťte, který fungoval lépe.
5. Kromě předmětu je důležitý i první řádek newsletteru, který se uživateli v přehledu e-mailů také zobrazuje.
6. Když píšete newsletter, představte si, že jej píšete konkrétní osobě - pomůže vám to být osobnější.
7. Odstavce by měly mít maximálně 5 řádků. A nepište román - podle průzkumů čtou lidé jen 20 % textu newsletteru.
8. Newsletter zakončete výzvou k akci. Zákazník musí vědět, co má po přečtení udělat. V každém newsletteru by měla být maximálně jedna výzva k akci, aby se čtenáři necítili zahlceni.
9. V newsletterech dobře funguje P. S., které znáte z klasických dopisů. Za P. S. je vhodné dát odkaz.
10. Nedoporučuje se psát jen samé prodejní newslettery - střídejte je např. se vzdělávacími, kde výzvou k akci může být odkaz na článek nebo případovou studii.
11. Udělejte korekturu, zkontrolujte funkčnost tlačítek a odkazů.
12. Otestujte zaslání (zašlete sobě).
Pokud se ani po přečtení mého článku na napsání newsletteru necítíte nebo jen nemáte čas na psaní, můžete delegovat jeho napsání na copywritera.